Dziwny jest ten świat

… to mało powiedziane ! ;-)

Prywatyzacja służby zdrowia – film

Obecnie dużo narzekamy na naszą Polską służbę zdrowia, ale jest jaka jest. Oczywiście mogła by być lepsza. No właśnie co zrobić aby polepszyć służbę zdrowia. Być może jednym z wyjść jest prywatyzacja? Ile razy to już słyszałe(a)ś? Tak się zastanawiam czy naprawdę realnie rząd chce sprywatyzować, czy nie wie raczej co z tym zrobić, sam nie wiem nie siedzę w tym aż tak głęboko.

Prywatyzacja wydaje się całkiem ok. No właśnie wydaje nam się. Jest pewien kraj który nas w tym wyprzedził i sprywatyzował służbę zdrowia. Tym krajem jest USA. Tam tobą opiekuje się firma (twój ubezpieczyciel) i oni decydują co pokryje ubezpieczenie a co nie, sęk w tym że oni są zorientowani na zyski a nie na twoje dobro (zdrowie). Tak został pomyślany i wprowadzony w życie ich system. Być może da się sprywatyzować u nas, w Polsce, tak aby było inaczej niż w USA, ale to chyba ‚życzenie myśleniowe’.

Pewien facet przygotował cały film o służbie zdrowia w USA pt „Sicko”, nawet pojechał do Francji, UK, i na końcu do Kolumbii aby zobaczyć jak jest gdzie indziej. Według mnie za ten film należy się autorowi nagroda. Powinniśmy być wdzięczni za ten film, dzięki niemu możemy się dowiedzieć dużo jak i też posłuży jako przestroga (mam nadzieję)

Poniżej krótki opis filmu i linki do jego ściągnięcia

„Michael Moore bierze pod lupę amerykański system opieki zdrowotnej. Reżyser próbuje znaleźć odpowiedź na to, jak to się dzieje, że 45 mln Amerykanów, w tym 9 mln dzieci, żyje bez ubezpieczenia zdrowotnego, a ubezpieczonych wtrącają w nędzę niebotyczne koszty leczenia lub niesłuszna jego odmowa. Reżyser oskarża amerykański rząd, iż ten jest bardziej zainteresowany osobistymi zyskami i ochroną wielkich koncernów niż zapewnieniem opieki obywatelom, z których wielu nie stać na ubezpieczenie zdrowotne.”

Ze strony: http://www.film.gildia.pl/filmy/sicko

Ktoś z blogowiczów opisał ten film, właściwie to taka recenzja raczej. Jest niewątpliwie dłuższe od tego krótkiego opisu powyżej. Znajduje się pod adresem: http://bezpopcornu.blox.pl/2007/07/Sicko.html

A oto linki skąd można pobrać sobie film i obejrzeć:

http://rapidshare.com/files/75337716/warezdonkey_Sicko.part1.rar
http://rapidshare.com/files/75342301/warezdonkey_Sicko.part2.rar
http://rapidshare.com/files/75347637/warezdonkey_Sicko.part3.rar
http://rapidshare.com/files/75411698/warezdonkey_Sicko.part4.rar
http://rapidshare.com/files/75417827/warezdonkey_Sicko.part5.rar
http://rapidshare.com/files/75424621/warezdonkey_Sicko.part6.rar
http://rapidshare.com/files/75430702/warezdonkey_Sicko.part7.rar
http://rapidshare.com/files/75431921/warezdonkey_Sicko.part8.rar

Trzeba wpisać hasło aby rozpakować, kiedy już wszystkie 8 części ściągniesz, oto hasło:

warezdonkey.com

Film jest po angielsku, znalazłem jednak pasujące do tej wersji napisy, możesz pobrać stąd:

http://www.napisy.info/napisy_info_92283.zip

Lipiec 11, 2008 - Posted by | Inne | , , , , , , , ,

Sorry, the comment form is closed at this time.

%d blogerów lubi to: