Dziwny jest ten świat

… to mało powiedziane ! ;-)

Bezstresowe wychowywanie dzieci

Może na początek napisze o co w tym chodzi, z grubsza pewnie każdy wie, ale przytoczę tutaj pewien fragment który tego dotyczy, a który znalazłem na stronie wychowawca.pl:

Wychowanie bezstresowe nawet laikom w dziedzinie pedagogiki kojarzy się z maksymalną swobodą dzieci, z takim wychowaniem, gdzie potocznie mówiąc „dzieciom wszystko wolno” i „nic nie wolno im powiedzieć”. Takie rozumienie tej idei zniechęca wielu pedagogów do głębszego przyjrzenia się założeniom tej teorii i uporczywego odrzucania niezaprzeczalnych osiągnięć psychologii humanistycznej, które na trwałe weszły i funkcjonują w programach wychowawczych szkół.

A oto przykład bezstresowego wychowania dziecka…

[…] „pewien psycholog dzieciecy powiedzial mi ze najgorsze to brak zasad. dla dzieci zasady nawet te ktore im sie nie podobaja sa lepsze niz ich brak. gierych moze jak slon w skladize porcelany ale cos tam staral sie robic. jesli sie wam nie podoba to go zmiencie ale niech ktos cos robi bo bedize to samo co w angielskich szkolach. a wierzcie mi ze to co jest teraz w polskich to dopiero przedszkole w porownaniu. ostatnio modne jest filmowanie z komorki napadow na boguducha winnych uczniow przez innych uczniow. 7 roczniki maja program w ramach ktorego kazdy moze dostac laptopa do domu . widzialem masakrycznie zniszczone kompy po kilku dniach uzytkowania. na kazdym kroku sa plakaty ze dziecko najwazneijsze i ma dzwonic na policje jak dorosly krzywo spojrzy. moja corka rano sie darla bo nie chciala isc do szkoly to sasiad zadzwonil po policje i to mojej corki sie pytali czy maja mnei zabrac w kajdankach na komisariat !!! to jakas paranoja moj kolega 2 metry wzrostu idzie po ulicy i gnojek 1,30 rzuca mu w leb kamulcem pod szkola. chcial odrzucic to mu zaczeli grozic ze na policje zadzwonia. moja corke zaczepial jakis kurdupel. zlapalem go w szkole za fraki i prowadze do nauczyciela.. stado innych uczniow chcialo mnie pobic!!!! a nauczyciel mowi mu idz do mojego gabinetu i poczekaj. uczen zrobil krok i uciekl. a mi dano ostrzezenie ze nie wolno mi gnoja dotykac.narkotyki noze przemoc molestowanie niszcenie dobr szkolnych to norma. NORMA!!! nie wyjatek. koszmarna kasa idzie na kursdy dl anauczycieli jak sie maja bronic przed uczniami !!! paranoja. druga koszmarna kas aidzie na naprawe tego co uczniowie niszcza. w szkole moje corki zniszczono jednego dnia zapalniczkami 18 kamer za kupe kasy. pod szkola do samochodu wsiedli mi uczniowie i zaczeli mi krasc z samochodu przy mnie drobiazgi!!!!! nie moglem ich wywalic z auta!!! a wy sie koncentrujecie na tym ze giertych jakies duperele zakazuje czy wprowadza. najgorsze jest to ze polska szkola zmierza powoli w t ym samym kierunku” —zrodlo

Kojarzy mi się że takie bezstresowe wychowywanie było propagowane przez telewizje, ale to tylko pewnie jedno z wielu źródeł. Tak czy siak mamy rozpuszczone dzieciaki które są coraz gorsze. Które radzą sobie po swojemu. Niema prawdziwego ojca i matki, zostali w biurze… albo gonią za swoją karierą. Tylko płakać… otóż NIE bo wystarczy się zainteresować dzieciakiem, a szczególnie wychowaniem, warto przy tym przestudiować swoją własną osobę.

Sierpień 18, 2007 - Posted by | Inne

3 Komentarze

  1. Uprzejmie zapraszam do zapoznania sie z fragmentami napisanej przeze mnie drugiej części orwellowskiej Animal Farm.

    http://wierszole2007.wordpress.com/2007/08/18/animal-farm-ii-przedmowa/

    Komentarz - autor: Witold Skaczkiewicz | Sierpień 18, 2007

  2. NIE MAM OCHOTY NA CZYTANIE TEGO FRAGMENTU BO TEN CZłOWIEK MNIE POPROSTU NIE INTERESUJE CO OPIEKUJE SIE TYMI DZIEćMI PO TYM CO PRZECZYTAłM TO WIEM żE NIE OPIEKUJE SIE NIMI DOBRZE JA MAM JEDNO I JEST SZCZęśLIWE Z TEGO żE MA TAKą MATKę .NIE PRO PONUJE NASTEMPNEGO POTOMSTWA CZłOWIEKU ZGłOś SIę DO SUPER NIANI IECH CIę NAłUCZY JAK SIE WYCHOWUJE DZIECI.

    Komentarz - autor: Anonim | Listopad 20, 2008

  3. Zamiast do super niani wolę dokształcić się z dobrych książek.

    Komentarz - autor: Vendetta | Listopad 20, 2008


Sorry, the comment form is closed at this time.

